Managementul stresului

managementul stresului, stres, stresat

Este foarte important să recunoaştem cauzele şi semnalele stresului şi să le înlocuim cu un stil de viaţă sănătos cât mai repede.

  • Aveţi o stare de nervozitate şi nu stiți de ce? 
  • Aveţi dificultăţi în menţinerea relaţiilor?
  • Aveţi un sentiment persistent de vinovăţie?
  • În permanenţă revin în mintea dvs. incidente sau probleme din trecut?

Reacţia corpului nostru la stres se produce în trei etape:

  1. Reacţia de alarmare: se declanşează mecanisme psihologice: corpul produce adrenalină pentru a combate stresul şi a readuce totul sub control, inima bate mai tare, respiraţia devine mai rapidă, muşchii se tensionează – aceste reacţii au rolul de a ne proteja.
  2. Reacţia de adaptare: dacă după reacţia de alarmare persistă stresul, în a doua etapă apare reacţia de adaptare prin secreţia de hormoni, ca răspuns al corpului pe termen lung la stimulii stresanţi. În cazul în care reacţia de adaptare durează mult în timp, fără a fi întreruptă de etape de relaxare, poate apărea dezechilibrarea, oboseala, iritabilitatea, lipsa de concentrare.
  3. În etapa a treia apare epuizarea fizică şi mentală, corpul îşi pierde rezervele de energie şi imunitatea, declanşându-se boala.

Abilităţi necesare pentru managementul stărilor de stres prelungite

  1. abilităţi de acţiune – în care acţionăm pentru confruntarea cu problema care cauzează stresul, adesea prin schimbarea mediului sau a situaţiei în sine;
  2. abilităţi emoţionale – atunci când nu avem puterea de a schimba situaţia, dar putem schimba modul de interpretare a situaţiei şi emoţiile sau sentimentele pe care le avem faţă de acea situaţie dată;
  3. abilităţi de acceptare – în cazul în care ne confruntăm cu situaţii pe care nu le putem schimba şi nici nu ne putem controla emoţiile, atunci trebuie să ne focusăm să supravieţuim stresului.

Managementul furiei

Furia poate deveni o emoţie distructivă, care ne poate face să ne pierdem controlul; astfel ea ne va afecta viaţa personală şi profesională, cu repercursiuni grave asupra respectului de sine şi asupra sentimentului de fericire proprie.

Oamenii experimentează furia în mod diferit – ceea ce pentru unii este enervant, pentru alţii este doar iritant sau nu are nici un efect.

Este necesar să învăţăm folosirea furiei în scop pozitiv, să învăţăm cum să ne calmăm şi să dispersăm emoţiile negative. (compilație surse net)                                                                                                      

Cum echilibrez mai ușor stresul?  

Care sunt sursele personale de stres? 

Ce poți face pentru a diminua stresul?   

Vulnerabilități în managemetul stresului?!

Cum pot gestiona stresul mai bine acum și în viitor?

Managementul furiei?!

                                            ACESTE ÎNTREBĂRI AU RĂSPUNS  

 

Pentru a mă contacta dă click AICI și folosește formularul de contact.

Logo Psihological vector