Alimentatie si stil de viata

1198854_7007949341280_113347952055748_2306001_n

Nutriţie sănătoasă pentru o viaţă mai bună
– Mănâncă întotdeauna un mic dejun sănătos
– Ia mese mici şi dese pe toată durata zilei pentru a combate căderile de energie şi pofta de gustări dulci
– Când mănânci la gustare fructe, legume şi mici porţii de proteine (alune nesărate, iaurt, brânză), vei putea evita excesele la masa de prânz sau cină
– Schimbă-ţi opţiunile alimentare adoptând o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă
– Mănâncă la ore fixe, pe cât posibil
– Redu aportul de zahăr, grăsimi săturate şi sare din alimentaţie
– Asigură un aport regulat de lichide pentru a rămâne hidratat.


Recomandări pentru un stil de viaţă activ, nutriţie echilibrată şi combaterea obezităţii

Conform unui sondaj procentul de persoane obeze în România se ridică la 8% pentru femei şi 7,6% pentru bărbaţi.
– Consumă fructe şi legume pentru a obţine o serie diferită de micro-nutrienţi
– Optează pentru brânzeturi cu conţinut scăzut de grăsimi
– Consumă lapte ca băutură în timpul mesei
– Găteşte cu carne slabă
– Alege să fierbi, să coci sau să prepari la grătar alimentele
– Consumă peşte de cel puţin 2-3 ori pe săptămână


Stil de viaţă şi mişcare

A face mişcare nu presupune neapărat un abonament la sala de sport. Există nenumărate alte modalităţi de a creşte treptat nivelul de activitate fizică şi acestea pot fi integrate în viaţa ta de zi cu zi:
Hidratează-te constant consumând cel puţin doi litri de apă în fiecare zi.
Fii activ, desfăşurând o activitate fizică de intensitate moderată timp de cel puţin 30 de minute, măcar 5 zile pe săptămână. Poţi face eventual câte 10 minute la câteva ore.
Alege o formă de exerciţii fizice adaptate rutinei zilnice: plimbări rapide, fotbal cu copiii, du copilul la şcoală pe jos, nu cu maşina, coboară din autobuz cu o staţie mai devreme, foloseşte scările în locul liftului, ieşi în grădină şi plantează flori, dansează.
– Alege activităţi pe care le poţi face în familie sau cu prietenii fiindcă acestea te vor ajuta să rămâi motivat.
Odihna şi relaxarea sunt esenţiale. Stresul poate duce la probleme de sănătate, iar unii cred că predispune organismul la îmbolnăviri. Dormi cel puţin 7 ore pe noapte.
– Redu consumul de alcool şi lasă-te de fumat. (www.libertarea.ro)

 

Îndemnuri pentru un stil de viață echilibrat

  1. Alimentează-te cât mai sănătos și mai echilibrat. Cu cât mai puține excese, cu atât mai bine.
  2. Practică regulat mișcare fizică și/sau un sport. Exercițiul fizic este un panaceu universal.
  3. Caută echilibrul între activitățile zilnice, diminuând astfel stresul. Fă lucrurile în care crezi.
  4. Respectă un program de somn și relaxare cât mai optim. Lucrează organizat.
  5. Încearcă mereu să fii cât mai echilibrat și mai cumpătat în tot ceea ce faci, spui și decizi.
  6. Gândește mereu cât mai nepărtinitor, punând acceptarea înaintea furiei. Nu te pripi.
  7. Fă, de câte ori poți, tot ceea ce depinde de tine și nu condiționa rezultatul. Alege atent.
  8. Încearcă să nu fii bârfitor și uneltitor. Ai grijă la ceea ce-ți dorești și nu plânge când pierzi.
  9. Bucură-te cât mai firesc de viață și vezi mereu oportunitățile, nu opreliștile. Fii optimist.
  10. Acceptă-te pe tine însuți, exact așa cum ești, ca să vezi clar ce ai de transformat. Fii blând.
  11. Trăiește cât mai în prezent și cât mai conștient. Folosește-te de tot ceea ce ai.
  12. Când ești obosit și epuizat, fă o pauză, încarcă-ți bateriile și limpezește-te. Fii lucid.
  13. Caută mereu echilibrul între minte, trup și suflet. Încearcă să găsești latura spirituală a vieții tale.

 

 Psihoterapeut: Gabriel Marcel Hosu

“EȘTI CEEA CE GÂNDEȘTI”  – Buddha       

Pentru a mă contacta dă click AICI și folosește formularul de contact.

    Logo Psihological vector